Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. X
Urząd Miejski w Nowej Soli (strona archiwalna)
Bip - Strona główna

Urząd Miejski

Jak załatwić sprawę - karty usług

Rada Miejska

Młodzieżowa Rada Miejska

Ogłoszenia

Jednostki organizacyjne gminy

Druki do pobrania »

Prawo lokalne

Finanse gminy

Strategie, programy, plany

Urząd Stanu Cywilnego

Mapa aktywności organizacji pozarządowych »

Rejestr działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości »

Wykaz spółek »

Wybory Prezydenta RP 2020

Wybory do Sejmu RP i Senatu RP 2019

Zgromadzenia publiczne »

Kanały technologiczne »

Wybory uzupełniające

Wybory Samorządowe 2018

Wybory do Parlamentu Europejskiego 2019

Promocja miasta/logotypy

Wybory przedterminowe na Prezydenta Miasta Nowa Sól

Powszechny Spis Rolny 2020

Narodowy Spis Powszechny

walidacja css walidacja html
Strona główna » Publiczne Przedszkole Nr 2 » Skargi i wnioski

Publiczne Przedszkole Nr 2: Skargi i wnioski

PROCEDURY ORGANIZACJI

PRZYJMOWANIA I ROZPATRYWANIA SKARG I WNIOSKÓW

               W PUBLICZNYM PRZEDSZKOLU NR 2 W NOWEJ SOLI

Podstawy prawne:

1)  Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 roku – KODEKS POSTĘPOWANIA

     ADMINISTRACYJNEGO (tekst jednolity Dz.U. nr 9, poz. 26 z późniejszymi   

     zmianami z 28 marca 1980 r.),

2)  Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r. w sprawie 

     organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków (Dz.U. nr 5,        

     poz. 46 z 2002 r.)

 

ROZDZIAŁ I:  SPRAWY OGÓLNE

§ 1

Konstytucja Rzeczpospolitej Polskiej gwarantuje prawo składania skarg  i wniosków do Dyrektora Przedszkola nr 2 w Nowej Soli:

  • pracownikom przedszkola,

  • rodzicom wychowanków,

  • Radzie Rodziców Publicznego Przedszkola nr 2 w Nowej Soli.

    § 2

    Skargi i wnioski można składać we własnym interesie, w interesie innych osób lub w interesie społecznym.

    § 3

O tym czy pismo jest skargą czy też wnioskiem, decyduje treść pisma, a nie jego forma zewnętrzna.

 

 

§ 4

Dyrektor Przedszkola nr 2 w Nowej Soli rozpatruje skargi i wnioski w ramach swoich właściwości.

§ 5

  1. Dyrektor przedszkola jest obowiązany przeciwdziałać hamowaniu krytyki i innym działaniom ograniczającym prawo obywateli do składania skarg   i wniosków.

  2. Nikt nie może być narażony na jakikolwiek uszczerbek lub zarzut z powodu złożenia skargi lub wniosku albo z powodu dostarczenia materiału o znamionach skargi lub wniosku.

     

ROZDZIAŁ II:   SKARGI

§ 6

Przedmiotem skargi może być:

  1. zaniedbanie lub nienależyte wykonanie zadań przez pracowników obsługi, przez pracowników pedagogicznych przedszkola,

  2. naruszenie praw i godności osobistej wychowanka,

  3. naruszenie strefy bezpieczeństwa wychowanka,

  4. przewlekłe lub biurokratyczne załatwianie spraw.

    § 7

Jeżeli dyrektor przedszkola, który otrzymał skargę, nie jest właściwym organem do jej rozpatrzenia, zobowiązany jest niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie 7 dni przekazać ją właściwemu organowi, zawiadamiając o tym równocześnie skarżącego albo wskazać mu właściwy organ.

§ 8

Skarga w sprawie indywidualnej, która nie była i nie jest przedmiotem postępowania administracyjnego, powoduje wszczęcie postępowania, jeżeli została złożona przez stronę. Jeżeli skarga także pochodzi od innej osoby, może spowodować wszczęcie postępowania administracyjnego z urzędu, chyba, że przepisy wymagają do wszczęcia postępowania żądania strony.

§ 9

W sprawie, w której toczy się postępowanie administracyjne:

  1. skarga złożona przez stronę podlega rozpatrzeniu w toku postępowania, zgodnie z przepisami Kodeksu Postępowania Administracyjnego,

  2. skarga pochodząca od innych osób stanowi materiał, który dyrektor prowadzący postępowanie powinien rozpatrzyć z urzędu. 

     

    § 10

  1. Dyrektor przedszkola powinien załatwić skargę bez zbędnej zwłoki, nie później jednak, niż w ciągu miesiąca.

  2. O sposobie skargi zawiadamia się skarżącego.

  3. W razie niezałatwienia skargi w terminie określonym w ust.1 stosuje się odpowiednio:

  1. dyrektor przedszkola obowiązany jest zawiadomić stronę, podając przyczynę zwłoki i wskazując nowy termin załatwienia sprawy; ten sam obowiązek ciąży na dyrektorze w przypadku zwłoki w załatwieniu sprawy z przyczyn niezależnych od dyrektora,

  2. na niezałatwienie skargi w terminie określonym w ust.1 lub ustalonym   w myśl ust.3 pkt.1 stronie przysługuje prawo złożenia zażalenia do organu prowadzącego lub do organu sprawującego nadzór pedagogiczny.

    § 11

Zawiadomieni o sposobie załatwienia skargi zawiera: podłużną pieczęć przedszkola, wskazanie w jaki sposób skarga została załatwiona oraz podpis   i pieczęć służbową  osoby upoważnionej do załatwienia skargi. Zawiadomienie o odmownym załatwieniu skargi powinno zawierać uzasadnienie faktyczne  i prawne.

§ 12

  1. W przypadku gdy skarga, w wyniku jej rozpatrywania uznana została za bezzasadną i jej bezzasadność wskazano w odpowiedzi na skargę, a skarżący ponowił skargę bez wskazania nowych okoliczności, dyrektor przedszkola może podtrzymać swoje poprzednie stanowisko.

  2. O załatwieniu w sposób określony w ust.1 skargi wniesionej ponownie, dyrektor przedszkola zawiadamia organ prowadzący lub organ nadzoru pedagogicznego.

     

ROZDZIAŁ III:  WNIOSKI

§ 13

  1. Przedmiotem wniosku mogą być sprawy, które dotyczą:

  1. usprawnienia i ulepszenia organizacji pracy przedszkola,

  2. zapobiegania nadużyciom,

  3. polepszenia zaspokajania potrzeb wychowanków przedszkola.

  1. Wnioski składane są do dyrektora przedszkola.

 

 

§ 14

W przypadku gdy dyrektor nie jest organem właściwym do rozpatrywania wniosku, jest obowiązany w ciągu 7 dni przekazać go odpowiedniemu organowi do załatwienia. O przekazaniu wniosku informuje wnioskodawcę.

§ 15

  1. W sprawie terminu załatwienia wniosków stosuje się przepisy § 10.

  2. O sposobie załatwienia wniosku zawiadamia się  równocześnie wnioskodawcę.

    § 16

    W razie niemożności załatwienia wniosku w terminie określonym w § 15, dyrektor obowiązany jest w tym terminie zawiadomić wnioskodawcę o czynnościach podjętych w celu rozpatrzenia wniosku oraz o przewidzianym terminie załatwienia wniosku.

    § 17

  1. Wnioskodawcy niezadowolonemu ze sposobu rozpatrzenia wniosku przysługuje prawo wniesienia skargi w trybie określonym w ROZDZIALE II.

  2. Wnioskodawcy   przysługuje    prawo    wniesienia    skargi    w   przypadku   niezałatwienia  wniosku  w  terminie określonym  w  § 15  albo  wskazanym w zawiadomieniu w § 16.

§ 18

Do wniosków stosuje się odpowiednio przepisy § 11 i § 7.

 

ROZDZIAŁ IV:  PRZYJMOWANIE SKARG I WNIOSKÓW

 

§ 19

  1. W Przedszkolu nr 2 w Nowej Soli przyjmowaniem skarg i wniosków zajmuje się dyrektor.

  2. Informacja o dniach i godzinach przyjmowania skarg i wniosków jest wywieszona na tablicy ogłoszeń w holu przy wejściu do przedszkola.

  3. Ustalono, że skargi i wnioski przyjmowane są:

    Poniedziałek w godz. 8.00 – 11.00.

    Środę w godz. 8.00 – 10.30

     

     

     

    § 20

  1. Skargi i wnioski składane w Przedszkolu nr 2 w Nowej Soli oraz związane z nimi pisma                        i dokumenty rejestruje się i przechowuje w kancelarii przedszkola.

  2. Rejestracją i przechowywaniem skarg i wniosków zajmuje się dyrektor przedszkola.

§ 21

  1. Skargi i wnioski mogą być wnoszone pisemnie, lub ustnie do protokołu.

  2. W przypadku zgłoszenia skargi lub wniosku ustnie, dyrektor sporządza protokół, który podpisuje wnoszący skargę lub wniosek  i przyjmujący zgłoszenie.

  3. Protokół powinien zawierać datę przyjęcia skargi i wniosku, imię i nazwisko (nazwę) oraz adres zgłaszającego i zwięzły opis sprawy.

    § 22

Dyrektor potwierdza złożenie skargi lub wniosku na żądanie wnoszącego.

§  23

Pracownik przedszkola, który otrzymał skargę dotyczącą  jego działalności, obowiązany jest niezwłocznie przekazać ją dyrektorowi.

 

ROZDZIAŁ V:  ROZPATRYWANIE SKARG I WNIOSKÓW

 

§ 24

  1. Skargi i wnioski niezawierające imienia i nazwiska (nazwy) oraz adresu wnoszącego pozostawia się bez rozpoznania, chyba że dotyczą one zagrożenia bezpieczeństwa wychowanków na terenie przedszkola.

  2. Jeżeli z treści skargi lub wniosku nie można należycie ustalić ich przedmiotu, wzywa się wnoszącego skargę lub wniosek do złożenia  w terminie 7 dni od dnia otrzymania wezwania, wyjaśnienia lub uzupełnienia, z pouczeniem, że nieusunięcie tych braków spowoduje pozostawienie skargi lub wniosku bez rozpatrzenia.

    § 25

Jeżeli rozpatrzenie skargi lub wniosku wymaga uprzedniego zbadania  i wyjaśnienia sprawy, dyrektor przedszkola do rozpatrzenia skargi lub wniosku zbiera niezbędne materiały. W tym celu może zwrócić się o przekazanie niezbędnych materiałów i wyjaśnień do:

  • Rady Pedagogicznej

  • Rady Rodziców

  • Pracowników administracyjno-obsługowych przedszkola

  • innych organów w zależności od rodzaju skargi lub wniosku.

    § 26

Jeżeli skarga lub wniosek dotyczy kilku spraw podlegających rozpatrzeniu przez różne organy, dyrektor przedszkola rozpatruje skargę lub wniosek należący do jego właściwości, a pozostałe niezwłocznie przekazuje, nie później niż w terminie 7 dni, właściwym organom, przesyłając odpis lub kopię skargi lub wniosku i zawiadamia o tym równocześnie wnoszącego skargę lub wniosek.

§ 27

Skarga dotycząca określonej osoby nie może być przekazana do rozpatrzenia tej osobie ani osobie, wobec której pozostaje ona w stosunku nadrzędności służbowej.

 

ROZDZIAŁ VI:  POSTANOWIENIA KOŃCOWE

 

§ 28

Nadzór i kontrolę nad przyjmowaniem i załatwianiem skarg i wniosków sprawuje dyrektor przedszkola.

§ 29

W sprawach dotyczących przyjmowania i załatwiania skarg i wniosków,  o których nie traktują niniejsze Procedury stosuje się odpowiednio przepisy KODEKSU POSTĘPOWANIA ADMINISTRACYJNEGO.

 

 

                

 
   

E-Urząd
Rejestr informacji o Środowisku