Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. X
Urząd Miejski w Nowej Soli (strona archiwalna)
Bip - Strona główna

Urząd Miejski

Jak załatwić sprawę - karty usług

Rada Miejska

Młodzieżowa Rada Miejska

Ogłoszenia

Jednostki organizacyjne gminy

Druki do pobrania »

Prawo lokalne

Finanse gminy

Strategie, programy, plany

Urząd Stanu Cywilnego

Mapa aktywności organizacji pozarządowych »

Rejestr działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości »

Wykaz spółek »

Wybory Prezydenta RP 2020

Wybory do Sejmu RP i Senatu RP 2019

Zgromadzenia publiczne »

Kanały technologiczne »

Wybory uzupełniające

Wybory Samorządowe 2018

Wybory do Parlamentu Europejskiego 2019

Promocja miasta/logotypy

Wybory przedterminowe na Prezydenta Miasta Nowa Sól

Powszechny Spis Rolny 2020

Narodowy Spis Powszechny

walidacja css walidacja html

Ogłoszenia: Ogłoszenie otwartego konkursu ofert na realizację w 2019r. zadań publicznych przez organizacje pozarządowe w zakresie prowadzenie programów profilaktycznych przeciwdziałania narkomanii.

Działając na podstawie art. 11 ust. 2 i art. 13 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 roku o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (t.j. Dz. U. z 2018 r. poz. 450, ze zm.) oraz

na podstawie art. 5 ust. 3 ustawy z dnia 25 lipca 2005 r.
o przeciwdziałaniu narkomanii ( t.j. Dz. U. z 2018 r. poz. 1030 ze zm.)

 

Prezydent Miasta Nowa Sól

 

ogłasza :

otwarty konkurs ofert na wykonanie zadań publicznych wynikających z Gminnego Programu Przeciwdziałania Narkomanii na lata 2017 - 2020, przez organizacje prowadzące działalność pożytku publicznego w 2019 roku w zakresie:

 

Programy z zakresu profilaktyki uniwersalnej, w tym programy profilaktyczne, edukacyjne i integracyjne kierowane do określonych grup dzieci,
młodzieży i dorosłych
.



I. Rodzaj realizacji zadania.

 

1. Zadanie, o którym mowa wyżej polega na realizacji programówz zakresu profilaktyki uniwersalnej, w tym programów profilaktycznych, edukacyjnych i integracyjnych kierowanych do określonych grup dzieci, młodzieży i dorosłych.

2. Zadanie, o którym mowa wyżej powinno być ukierunkowane na przeciwdziałanie narkomanii i NSP (tzw. „dopalacze”) i realizowane poprzez:

- prowadzenie zajęć socjoterapeutycznych,

- prowadzenie zajęć edukacyjno – terapeutycznych,

- realizację programów profilaktyczno – edukacyjnych i postrehabilitacyjnych,

- oddziaływania integracyjne poprzez organizacje imprez dla dzieci i młodzieży.

 

3. W przypadku wyboru oferty, realizacja zadania nastąpi w trybie wsparcia wykonania zadania.

 

II. Wysokość środków publicznych przeznaczonych na realizację zadania w 2019 roku.

1.Na realizacje zadania w 2019 roku planuje się przeznaczyć z budżetu Gminy Nowa Sól - Miasto kwotę w wysokości 8.000 zł. (słownie: osiem tysięcy złotych).

 

2. Kwota ta może ulec zmianie w przypadku stwierdzenia, że zadanie można zrealizować mniejszym kosztem, złożone oferty nie uzyskają akceptacji Prezydenta Miasta lub zaistnieje konieczność zmniejszenia budżetu w części przeznaczonej na realizację zadania z przyczyn niemożliwych do przewidzenia w dniu ogłaszania konkursu.

 

3. Oferent musi wnieść wkład własny minimum 30% całkowitego kosztu zadania, w tym wkład własny finansowy minimum 10% kosztów realizacji zadania. Wkład własny powinien być bezpośrednio związany z realizowanym zadaniem i znajdować uzasadnienie w jego realizacji.

 

4. Wkład własny oferenta stanowić może:

- wkład finansowy własny, środki finansowe wynikające z zatrudnienia, środki finansowe pochodzące z innych źródeł, w tym: wpłaty i opłaty adresatów zadania, środki finansowe z innych źródeł publicznych;

- wkład osobowy, w szczególności praca społeczna członków i świadczenia wolontariuszy. Wkład osobowy powinien być możliwy do wyliczenia, zweryfikowania i możliwy do udokumentowania na podstawie porozumień lub umów wolontariackich,

- wkład rzeczowy, w szczególności baza lokalowa oraz doposażenie lokalu w materiały niezbędne do realizacji zadania.

 

III. Zasady przyznawania dotacji.

 

  1. W konkursie mogą brać udział podmioty określone w art.5 ust. 3 ustawy z dnia 25 lipca 2005r. o przeciwdziałaniu narkomanii ( t.j. Dz. U. z 2018 r. poz. 1030 ze zm.).

 

  1. Podmioty uprawnione do udziału w postępowaniu konkursowym składają pisemne oferty realizacji zadania wg wzoru określonego w Rozporządzeniu Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 17 sierpnia 2016 roku w sprawie wzorów ofert i ramowych wzorów umów dotyczących realizacji zadań publicznych oraz wzorów sprawozdań z wykonania tych zadań (Dz.U.2016r., poz.1300) w związku z §2 rozporządzenia Przewodniczącego Komitetu do Spraw Pożytku Publicznego z dnia 24 października 2018r. w sprawie wzorów ofert i ramowych wzorów umów dotyczących realizacji zadań publicznych oraz wzorów sprawozdań z wykonania tych zadań (Dz.U.2018r., poz. 2057).

  2. Oferty muszą być podpisane i opieczętowane przez oferenta.

  3. Do oferty należy dołączyć:

  • odpis z Krajowego Rejestru Sądowego, innego rejestru, ewidencji lub pobrany samodzielnie wydruk komputerowy aktualnych informacji o podmiocie wpisanym do Krajowego Rejestru Sądowego, potwierdzające status prawny oferenta i umocowanie osób go reprezentujących,

  • pełnomocnictwa do działania w imieniu oferenta (w przypadku, gdy ofertę/umowę o dotację podpisują osoby inne niż umocowane do reprezentacji zgodnie z rejestrem),

  • kopię umowy lub statut spółki potwierdzone za zgodność z oryginałem – w przypadku gdy oferent jest spółką prawa handlowego, o której mowa w art.3 ust.3 pkt 4 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (t.j. Dz.U.2018r., poz.450 ze zm.),

  • oświadczenie dotyczące posiadanego rachunku bankowego – zgodnie z załącznikiem nr 1.



5. . Dofinansowanie nie będzie udzielane na cele inwestycyjne, remonty oraz modernizacje.


6. W przypadku składania kserokopii wymaganych dokumentów, dokumenty te powinny być potwierdzone za zgodność z oryginałem przez co najmniej jedną osobę reprezentującą podmiot zgodnie z wpisem w KRS lub innym dokumentem potwierdzającym status prawny oferenta i umocowanie osób go reprezentujących lub przez organ wydający dokument.



7. W przypadku złożenia przez oferenta więcej niż jednej oferty dopuszcza się załączenie jednego kompletu dokumentów (załączników).


8. Zlecenie zadania i udzielanie dotacji następuje z odpowiednim zastosowaniem przepisów art.16 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 roku o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (t.j. Dz.U.2018r., poz.450 ze zm.). Wyklucza się możliwość realizacji zadania w trybie art.16a w/w ustawy – regranting.



9. Wysokość dotacji może być niższa niż wnioskowana w ofercie. W takim przypadku oferentowi przysługuje prawo negocjowania zmniejszenia zakresu rzeczowego zadania lub rezygnacji z jego realizacji.



10. Prezydent Miasta Nowa Sól może odmówić podmiotowi wyłonionemu w konkursie przyznania dotacji i podpisania umowy w przypadku, gdy okaże się, iż rzeczywisty zakres realizowanego zadania znacząco odbiega od opisanego w ofercie, podmiot lub jego reprezentanci utracą zdolność do czynności prawnych, zostaną ujawnione nieznane wcześniej okoliczności podważające wiarygodność merytoryczną lub finansową oferenta.



11. W przypadku wyboru oferty, realizacja zadania nastąpi w trybie wsparcia wykonania zadania, a kwota dofinansowania ze strony Miasta Nowa Sól nie może przekroczyć 70% rzeczywistych kosztów.



12. Szczegółowe i ostateczne warunki realizacji, finansowania i rozliczania zadania reguluje umowa zawarta między oferentem, a Gminą Nowa Sól - Miasto.

 

 

IV. Terminy i warunki realizacji zadania.

 

1. Zadanie zrealizowane zostanie w 2019 roku, a szczegółowy termin realizacji zadania
określony zostanie w umowie.

2. Zadanie winno być zrealizowane z największą starannością zgodnie z zawartą umową oraz obowiązującymi standardami i przepisami w zakresie opisanym w ofercie.

3. W realizacji zadania należy uwzględnić :

działania socjoterapeutyczne, integracyjne, profilaktyczne oraz specjalistyczne wobec dzieci, młodzieży i dorosłych w zakresie przeciwdziałania substancjom psychoaktywnym i NSP - tzw. „dopalaczom”,

realizację zajęć na terenie miasta Nowa Sól,

4. Nie dopuszcza się pobierania świadczeń pieniężnych od odbiorców zadania publicznego.

 

V. Termin składania ofert.

 

1. Oferty należy składać w punkcie informacyjnym Urzędu Miejskiego w Nowej Soli (parter),
ul. M. J. Piłsudskiego 12, 67-100 Nowa Sól w terminie 21 dni od dnia ukazania się niniejszego ogłoszenia (decyduje data wpływu) tj. do dnia
4 marca 2019 r. do godz. 1530

2. Druk oferty realizacji zadania publicznego można pobrać ze strony internetowej Biuletynu
Informacji Publicznej (BIP)
www.bip.nowasol.pl Urzędu Miejskiego Nowej Soli – zakładka ogłoszenia lub w Wydziale Społeczno - Administracyjnym ( pok. 118 ), tel. 68 / 459 03 05.

3. Oferty złożone na innych drukach, niekompletne lub złożone po terminie zostaną odrzucone z przyczyn formalnych.

4. Dopuszcza się możliwość uzupełniania złożonych w terminie ofert i dokonywania w nich poprawek do dnia, w którym odbędzie się posiedzenie komisji konkursowej. Po tym terminie oferty złożone na innych drukach lub niekompletne zostaną odrzucone z przyczyn formalnych.

 

VI. Tryb i kryteria stosowane przy dokonywaniu wyboru ofert oraz termin dokonania wyboru ofert.

 

1. Komisję konkursową powołuje zarządzeniem Prezydent Miasta Nowa Sól, która działa zgodnie z art. 15 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 roku o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (t.j. Dz. U. z 2018 r. poz. 450, ze zm.) oraz z rozdziałem XII- §16 uchwałyNr LXXI/567/18 Rady Miejskiej w Nowej Soli z dnia 15 listopada 2018r. w sprawie uchwalenia Programu współpracy Gminy Nowa Sól - Miasto z organizacjami pozarządowymi i innymi podmiotami w 2019 r. ( Dz. Urz. Woj. Lub. 2018 poz. 2684).

 

2. Komisja konkursowa rozpatrzy złożone oferty terminie 20 dni od daty zakończenia ich

naboru.

 

3. Przy rozpatrywaniu ofert komisja:

dokonuje oceny ofert pod względem formalnym i merytorycznym z uwzględnieniem

kryteriów określonych w treści niniejszego ogłoszenia, w tym:

- ocenia możliwość realizacji zadania publicznego przez oferenta,

- ocenia szczegółowość, kompletność i spójność opisu realizacji zadania z zakresu zdrowia
publicznego,

- uwzględnia planowany przez oferenta udział środków finansowych własnych lub środków
pochodzących z innych źródeł na realizację zadania,

- uwzględnia planowany przez oferenta, wkład rzeczowy, osobowy, w tym świadczenia

wolontariuszy i pracę społeczną członków,

- uwzględnia doświadczenie oferenta w zakresie adekwatnym do treści zadania będącego
przedmiotem konkursu, biorąc pod uwagę m.in. rzetelność i terminowość oraz sposób
rozliczenia otrzymanych na ten cel środków;

- ocenia prawidłowość sporządzenia kosztorysu realizacji zadania ora poprawność i
realność kosztorysu realizacji zadania;

- uwzględnia adekwatność doboru i opisu rezultatów realizacji zadania,

- ocenia adekwatność doboru grupy docelowej (odbiorców zadania) do celu realizacji
zadania.

przygotowuje wykaz ofert rekomendowanych do dofinansowania przez Prezydenta Miasta,

przedstawia propozycję podziału środków pomiędzy oferentami i przekłada je
Prezydentowi Miasta.

 

4. Ocena Komisji wraz z propozycją wysokości dotacji jest przekazywana Prezydentowi Miasta Nowa Sól, który podejmuje ostateczną decyzję w tej sprawie.

 

 

VII. Informacja o zrealizowanych w roku ogłoszenia otwartego konkursu ofert i w roku poprzednim zadaniach publicznych tego samego rodzaju co będące przedmiotem niniejszego konkursu, z uwzględnieniem wysokości dotacji przekazanych organizacjom pozarządowym i podmiotom, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 roku o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (t.j. Dz. U. z 2018 r. poz.450, ze zm.).

 

Na realizację tego samego zadania w roku 2018 przeznaczono kwotę łączną w wysokości 25.500 złotych.

 

VIII. Postanowienia końcowe.

 

1. Wyłoniony podmiot będzie zobowiązany pod rygorem rozwiązania umowy do zamieszczania we wszystkich drukach i materiałach reklamowych, związanych z realizacją zadania (plakatach, regulaminach, komunikatach), a także w ogłoszeniach prasowych, reklamach itp. informacji o tym, że zadanie jest dotowane przez Gminę Nowa Sól - Miasto.

 

2. Dotowany podmiot zobowiązany będzie do:

  • wyodrębnienia rachunku bankowego, na który zostaną przelane środki i utrzymania go nie krócej niż do chwili dokonania ostatecznych rozliczeń ze Zleceniodawcą,

  • wyodrębnienia w ewidencji księgowej środków otrzymanych na realizację umowy,

  • dostarczenia na wezwanie właściwej komórki organizacyjnej Urzędu Miejskiego oryginałów dokumentów (faktur, rachunków) oraz dokumentacji, o której mowa wyżej, celem kontroli prawidłowości wydatkowania dotacji oraz kontroli prowadzenia właściwej dokumentacji z nią związanej, która nie ogranicza prawa miasta do kontroli całości realizowanego zadania pod względem finansowym i merytorycznym,

  • niezwłocznego dostarczenia na prośbę organu syntetycznej notatki o realizacji zadania, celem umieszczenia jej na stronie internetowej Miasta.

 

3. Prezydent Miasta zastrzega sobie prawo do odwołania konkursu przed upływem terminu na złożenie ofert oraz prawo do wprowadzenia zmian w ogłoszeniu, w tym do przedłużenia terminu na złożenie ofert, terminu uzupełnienia braków formalnych lub terminu rozstrzygnięcia konkursu.

 

 

 

 

4. Prezydent Miasta zastrzega sobie prawo do unieważnienia konkursu bez podania przyczyn.

 

5. W związku z powyższym zaleca się aby, aby podmioty aplikujące o środki w ramach niniejszego konkursu na bieżąco zapoznawały się z informacjami zamieszczanymi na stronie internetowej www.bip.nowasol.pl.

 

5. Wyjaśnienia o charakterze ogólnym publikowane są na stronie internetowej www.bip.nowasol.pl.

 

6. Wyniki konkursu przedstawione zostaną na tablicy ogłoszeń Urzędu Miejskiego w Nowej Soli oraz na stronie internetowej www.nowasol.pl i w Biuletynie Informacji Publicznej www.bip.nowasol.pl.

 

7. O zachowaniu terminu decyduje data wpływu oferty do Urzędu Miejskiego w Nowej Soli.

 

 

 

 

Wadim Tyszkiewicz

Prezydent Miasta













 Załącznik nr 1

 

 

O Ś W I A D C Z E N I E

 

Oferent/Zleceniobiorca oświadcza, że jest jedynym posiadaczem wskazanego poniżej rachunku bankowego i zobowiązuje się do utrzymania wskazanego rachunku nie krócej niż do chwili dokonania ostatecznych rozliczeń ze Zleceniodawcą, wynikających z umowy.

 

numer rachunku bankowego: _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _

 

nazwa banku: …………………………........................................................

 

 

 

...................................................................

(data i podpis osób upoważnionych do reprezentacji oferenta)

 









 
   

E-Urząd
Rejestr informacji o Środowisku