Prezydent Miasta Nowa Sól na podstawie art. 25 ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej /t.j. Dz.U. z 2019 r., poz. 1507 ze zm./
Ogłasza Otwarty Konkurs Ofert na powierzenie zadań Gminy Nowa Sól – Miasto organizacjom pozarządowym
Rozdział I Rodzaj zadania: Zadanie w zakresie pomocy społecznej Konkurs pn. „ Świadczenie usług opiekuńczych w miejscu zamieszkania osób wymagających pomocy od poniedziałku do piątku oraz soboty, niedziele i święta, osobom, które ze względu na stan zdrowia takiej opieki wymagają na terenie Gminy Nowa Sól - Miasto w okresie od 01.01.2020 r. do 31.12.2020 r.”
Zgodnie z art. 50 ustawy o pomocy społecznej z dnia 12 marca 2004 r. /t.j. Dz.U. z 2019 r., poz. 1507 ze zm./ usługi opiekuńcze obejmują pomoc w zaspokajaniu codziennych potrzeb życiowych, opiekę higieniczną, zaleconą przez lekarza pielęgnację oraz w miarę możliwości zapewnienie kontaktów z otoczeniem. Usługi opiekuńcze świadczone są na rzecz osób samotnych, które z powodu wieku, choroby lub innych przyczyn wymagają pomocy innych osób, a są jej pozbawione i osób w rodzinie, które wymagają pomocy innych osób a rodzina nie może takiej pomocy zapewnić. Szczegółowy zakres czynności usług opiekuńczych zawiera Załącznik nr 1.
Rozdział II Wysokość środków publicznych przeznaczonych na realizację zadania:
Wysokość dotacji ustalono w oparciu o uzasadnione potrzeby w zakresie usług opiekuńczych, biorąc pod uwagę: - szacunkową liczbę osób wymagających pomocy, - średniomiesięczną liczbę godzin usług opiekuńczych wykonanych w okresie od 01 stycznia 2019 r. do 30 września 2019 r. - okres realizacji zadania. Koszt 1 godziny usług skalkulowany w oparciu o planowaną dotację.
- w 2014 r. - 693 431 zł - w 2015 r. – 803 480 zł - w 2016 r. – 1 048 938 zł - w 2016 r. – 1 048 938 zł - w 2017 r. – 1 244 931 zł - w 2018 r. – 1 534 074 zł - od 1 stycznia 2019 r. do 30 września 2019 r. - 1 399 800,50 zł
Rozdział III Podmioty uprawnione i zasady przyznawania dotacji:
2.1.Komisję Konkursową powołuje Prezydent Miasta Nowa Sól, w celu opiniowania złożonych ofert. 2.2.W Komisji nie mogą zasiadać osoby uczestniczące w konkursie i pozostające w takim stosunku faktycznym z uczestnikiem Konkursu, że może to budzić uzasadnione wątpliwości co do ich bezstronności. 2.3.Jeżeli okoliczności, o których mowa w ust. 2.2. zostaną ujawnione po powołaniu Komisji, Prezydent Miasta Nowa Sól, dokonuje odpowiedniej zmiany w składzie Komisji. Czynności Komisji dokonane przed zmianą uznaje się za nieważne. 2.4. Do zadań Komisji należy: a) dokonywanie otwarcia ofert, b) ocena spełnienia kryteriów stawianych oferentom, c) rekomendacja Prezydentowi Miasta Nowa Sól wybranej oferty wraz z kwotą dotacji, w celu podpisania umowy na realizację zadania. 3. Uczestnicy konkursu składają swoje oferty na właściwych formularzach, zgodnie z rozporządzeniem Przewodniczącego Komitetu do Spraw Pożytku Publicznego z dnia 24 października 2018 r. /Dz.U. z 2018 r. poz. 2057/ w sprawie wzorów ofert i ramowych wzorów umów dotyczących realizacji zadań publicznych oraz wzorów sprawozdań z wykonania tych zadań. 3.1.Oferta składana przez podmioty powinna zawierać: a) szczegółowy zakres rzeczowy zadania proponowanego do realizacji, b) termin i miejsce realizacji zadania, c) kalkulacje przewidywanych kosztów realizacji zadania, w tym proponowaną cenę jednej godziny usług opiekuńczych oraz proponowaną cenę jednej godziny specjalistycznych usług opiekuńczych. d) informację o wcześniejszej działalności podmiotu składającego ofertę w zakresie, którego dotyczy zadanie, e) informację o posiadanych zasobach rzeczowych i kadrowych zapewniających wykonanie zadania, f) inne informacje, które zdaniem oferenta będą miały znaczenie przy wyborze oferty. 3.2.Dodatkowo do oferty należy dołączyć: a) aktualny odpis rejestru lub odpowiedni wyciąg z ewidencji lub inne dokumenty potwierdzające status prawny oferenta i umocowanie osób go reprezentujących, b) pełnomocnictwa do działania w imieniu organizacji (w przypadku, gdy umowę o dotację podpisują osoby inne niż umocowane do reprezentacji zgodnie z rejestrem). UWAGA: Oferta, która nie będzie posiadała jednego z wyżej wymienionych elementów zostanie odrzucona z powodów formalnych. W przypadku załączników składanych w formie kserokopii, każda strona załącznika winna być potwierdzona za zgodność z oryginałem przez osoby uprawnione do reprezentacji podmiotu składającego ofertę. Jeżeli osoba uprawniona nie dysponuje pieczątką imienną, każda strona winna być podpisana pełnym imieniem i nazwiskiem (czytelnie wraz z datą) z zaznaczeniem pełnionej funkcji.
Rozdział IV Terminy i warunki realizacji zadania:
- okaże się, iż rzeczywisty zakres realizowanego zadania odbiega od opisanego w ofercie, - podmiot lub jego reprezentanci utracą zdolności do czynności prawnych, - zostaną ujawnione nieznane wcześniej okoliczności podważające wiarygodność merytoryczną lub finansową oferenta. Prezydent Miasta Nowa Sól może wstrzymać dotację lub nakazać jej zwrot w wypadku stwierdzenia nieprawidłowych danych lub oświadczeń zawartych w ofercie i informacjach dodatkowych składanych z ofertą.
3.1. Zadanie realizowane będzie poprzez wykonywanie usług opiekuńczych w miejscu zamieszkania osoby, dla której uprawnienia do świadczeń w odpowiednim zakresie i wymiarze ustali decyzją Dyrektor Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Nowej Soli lub osoba upoważniona. 3.2. Zadania winny być zrealizowanez najwyższąstarannością zgodnie z zawartymi umowami oraz z obowiązującymi standardami i przepisami. 3.3. W przypadku zmiany lub niezrealizowania zadania lub części zadania objętego umową z oferentem, dotacja na to zadanie lub jego część podlega zwrotowi. 3.4. Zleceniobiorca zobowiązany jest do składania miesięcznych sprawozdań częściowych, zgodnie ze wzorem określonym w załączniku nr 5 do rozporządzenia Przewodniczącego Komitetu do Spraw Pożytku Publicznego z dnia 24 października 2018 r. /Dz.U. z 2018 r. poz. 2057/ w sprawie wzorów ofert i ramowych wzorów umów dotyczących realizacji zadań publicznych oraz wzorów sprawozdań z wykonania tych zadań oraz wykazu imiennego osób korzystających ze świadczeń do dnia 3 następnego miesiąca za miesiąc poprzedni, dotyczącego rzeczywistego wykonania usług opiekuńczych. 3.5. Dotacja na realizację zadania będzie przekazywana w dwunastu transzach miesięcznych po weryfikacji złożonych przez Zleceniobiorcę comiesięcznych sprawozdań częściowych z realizacji zadania oraz wykazu imiennego osób korzystających ze świadczeń, w wysokościach odpowiadających odpłatności za liczbę zrealizowanych w miesiącu godzin świadczonych usług, w terminie do 7 dni od dnia przedłożenia.
Rozdział V Termin i warunki składania ofert:
Rozdział VI Termin, tryb i kryteria stosowane przy dokonywaniu wyboru ofert
a) ocenia szczegółowy zakres rzeczowy zadania; b) ocenia możliwość realizacji zadania przez organizacje pozarządową oraz podmioty wymienione w art. 3 ust. 3 w/w ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie; c) ocenia przedstawioną kalkulację kosztów realizacji zadania, w tym w odniesieniu do zakresu rzeczowego zadania, proponowanej ceny jednej godziny usług opiekuńczych oraz proponowanej ceny jednej godziny specjalistycznych usług opiekuńczych; d) ocenia proponowaną jakość wykonania zadania i kwalifikacje osób, przy udziale których oferent będzie realizować zadania publiczne; e) uwzględnia analizę i ocenę realizacji zaleconych zadań publicznych w przypadku oferenta, który w latach poprzednich realizował zlecone zadania publiczne, biorąc pod uwagę rzetelność i terminowość oraz sposób rozliczania otrzymanych na ten cel środków;
Prezydent Miasta Nowa Sól / - / Załącznik nr 1 Zakres czynności usług opiekuńczych
1. Czynności gospodarcze: a) zakup podstawowych artykułów spożywczych i gospodarstwa domowego oraz leków i prasy za pieniądze osoby korzystającej z usług, b) przygotowywanie obiadów w miejscu zamieszkania świadczeniobiorcy lub c) pomoc przy spożywaniu posiłków w przypadku ograniczonej sprawności chorego, d) przygotowywania posiłków na część dnia, w której chory zostaje sam (podwieczorek, kolacja), e) zachowanie mieszkania świadczeniobiorcy w porządku i czystości, a w przypadku wspólnego zamieszkiwania z innymi osobami, tych pomieszczeń, z których bezpośrednio korzysta osoba objęta usługami, f) dokonywanie raz w kwartale generalnych porządków w mieszkaniu (w tym m. in.: mycie okien, pranie i zawieszanie firan oraz zasłon), g) zmiana bielizny pościelowej, pranie bielizny oraz odzieży, korzystając ze sprzętu klienta lub odnoszenie i przynoszenie bielizny z punktów pralniczych, h) utrzymanie w czystości naczyń stołowych, kuchennych i innego sprzętu gospodarstwa domowego, służącego usługobiorcy, i) w razie potrzeby – przynoszenia wody i opału z miejsca składowania, palenie w piecu, j) zakres wykonanych czynności należy rozłożyć na okres całego miesiąca.
2. Czynności pielęgnacyjne: a) zamawianie wizyt lekarskich i pielęgniarskich oraz sprawowanie opieki w czasie tych wizyt, b) pomoc w podawaniu leków, c) toaleta p/odleżynowa, d) zmiana opatrunków, pampersów, pomoc przy załatwianiu potrzeb fizjologicznych, e) toaleta poranna, mycie głowy w łóżku, zmiana pozycji ciała, oklepywanie, dbanie o higienę paznokci kończyn dolnych i górnych, zakładanie kompresów i okładów, f) pielęgnacja zalecona przez lekarza.
3. Kontakt z otoczeniem: a) podtrzymywanie indywidualnych zainteresowań (np. dostarczanie prasy, książek, czytanie), b) podtrzymywanie kontaktów z otoczeniem i rodziną, celem zapobiegania izolacji klienta od społeczeństwa, c) wychodzenie z usługobiorcą na spacery, d) pośredniczenie w załatwianiu spraw urzędowych,
W przypadku zgonu klienta: a) wezwać lekarza celem stwierdzenia zgonu, b) niezwłocznie zawiadomić kierownika Punktu Opieki świadczącego usługi, c) zawiadomić rodzinę klienta, jeśli dysponuje się adresem.
| |