ORGANIZACJA PRACY I INFORMACJE O PLACÓWCE W ROKU 2010/2011
Specyfika przedszkola: |
ogólnodostępne |
Profil placówki: |
artystyczne |
Funkcjonowanie przedszkola: |
od poniedziałku do piątku w godz. od 6.00 do 16.00 |
Organy przedszkola |
Dyrektor, Rada Pedagogiczna, Rada Przedszkola |
Dyżur |
06.00 - 07.00 ; od 15.00 lub od 15.30 do 16.00 w przedszkolu funkcjonuje grupa łączona w której pełni dyżur nauczyciel. |
ORGANIZACJA PRACY W ROKU 2010/2011
Grupa |
Imię i nazwisko nauczyciela |
Grupa dzieci 4- letnich: |
Leokadia Bodych, Ewa Nowaczyk- Babacz |
Grupa dzieci 4- letnich |
Marta Wilska, Leokadia Bodych, Ewa Jakubowska |
Grupa dzieci 5- letnich: |
Beata Chreptowicz, Kamila Dmytruk |
Grupa dzieci 4-5-letnich |
Maria Kowalewska, Anna Stramska |
Grupa dzieci 6- letnich: |
Bogusława Kubiak, Mariola Banaś, Kamila Dmytruk |
Grupa dzieci 6- letnich: |
Arleta Skupień, Ewa Jakubowska |
ODPŁATNOŚĆ ZA PRZEDSZKOLE
Odpłatność za przedszkole można dokonywać w kasie przedszkola lub przelewem na konto MZdOP.
Odpłatność przyjmowana jest w nieprzekraczalnym terminie od 05 - go do 15 - go kazdego miesiaca.
poniedziałek |
6 30 - 15 30 |
wtorek |
7 00 - 14 30 |
środa |
7 00 - 9 00 |
czwartek |
7 00 - 15 30 |
piątek |
7 00 - 14 00 |
W sytuacji, kiedy dzień 15 w danym miesiącu wypada w dniu wolnym od pracy, terminem płatności za przedszkole jest pierwszy przypadający po nim dzień roboczy.
Codziennie w godzinach 9.00 - 10.00 następuje wydawanie i rozliczanie towarów oraz wyjście po zakupy.
W środy odpłatność przyjmowana jest tylko w godzinach 7 00 - 9 00, ponieważ po godzinie 9 00 następują rozliczenia finansowe: MZdOP, Bank BZWBK, MOPS, UM
GODZINY URZĘDOWANIA DYREKTORA PLACÓWKI
PONIEDZIAŁEK |
8 00 - 11 00 |
CZWARTEK |
12 00 - 15 30 |
RAMOWY ROZKŁAD DNIA
Czas realizacji podstawy programowej od 8 00 - 13 00 (5 godzin)
RAMOWY ROZKŁAD DNIA DLA DZIECI 4- LETNICH
6.00 ..700 |
Schodzenie się dzieci. Krótkie kontakty indywidualne z rodzicami - dyżur |
|
Indywidualne wspomaganie rozwoju dziecka, praca z dzieckiem uzdolnionym. Gry i zabawy tematyczne wspomagające rozwój emocjonalny i społeczny dziecka. Zajęcia rozwijające uzdolnienia dzieci: plastyczne, muzyczne i teatralne. Czynności pielęgnacyjne w kąciku przyrodniczym |
8 00 - 830
Zabawy dowolne |
Zabawy odpowiadające zainteresowaniom dzieci: manipulacyjne, konstrukcyjne, tematyczne, dydaktyczne, inne. Zabawy dzieci z przestrzeganiem zasad równego prawa do korzystania ze wspólnych zabawek |
830 - 900
Czynności, samoobsługowe, opiekuńcze, wychowawcze |
Kształtowanie nawyków higienicznych i zachowań prozdrowotnych. Przekazywanie wiedzy o zdrowym stylu życia. Umożliwianie udziału w zabawach ruchowych i gimnastyce porannej.
Pierwsze śniadanie. Kształtowanie nawyków higienicznych i zachowań prozdrowotnych | Kształtowanie nawyków higienicznych i . |
Zajęcia dydaktyczne |
Stwarzanie sytuacji sprzyjających aktywizowaniu mowy, myślenia i doskonaleniu sprawności umysłowych. Rozwijanie obrazu dziecka (indywidualizacja). Stwarzanie warunków do podejmowania przez dzieci zabaw badawczych i konstrukcyjno – technicznych. Rozwijanie twórczej aktywności i wrażliwości dzieci poprzez kontakt z muzyką, sztuką i literaturą. Rozwijanie cech motorycznych poprzez zabawy i ćwiczenia ruchowe |
9 20 - 10 00
Zabawy dowolne |
Zabawy odpowiadające zainteresowaniom dzieci: manipulacyjne, konstrukcyjne, tematyczne, dydaktyczne, inne. Zabawy dzieci z przestrzeganiem zasad równego prawa do korzystania ze wspólnych zabawek. Prace porządkowe po skończonych zajęciach dydaktyczno- wychowawczych.. |
10.00 – 11.30
Czynności samoobsługowe, opiekuńcze, wychowawcze |
|
Umożliwianie udziału w zabawie ruchowej. Kształtowanie nawyków higienicznych i zachowań prozdrowotnych - praca w łazience- mycie rąk
Drugie śniadanie. Praca w szatni- doskonalenie czynności samoobsługowych. | Praca w szatni |
Powietrze |
Zapoznanie, utrwalenie i przestrzeganie zasad bezpieczeństwa w budynku, ogrodzie i poza terenem przedszkola. Inspirowanie aktywnej postawy dziecka wobec środowiska w bezpośrednich kontaktach z przyrodą.. Wykorzystywanie okazji do poznawania rzeczywistości przyrodniczej poprzez obserwowanie i odkrywanie. |
13.00 – 15.00 lub 15 30 |
Czynności samoobsługowe w szatni i toalecie. Umożliwianie udziału w zabawie ruchowej. Kształtowanie nawyków higienicznych i zachowań prozdrowotnych Usprawnienie techniki samodzielnego spożywania posiłków, posługiwania się sztućcami, przezwyciężanie uprzedzeń i przyzwyczajeń do zdrowego żywienia. Wdrażanie do zachowań akceptowanych społecznie, wprowadzanie w kulturę bycia – obiad.
Bajkoterapia, wizualizacja, relaksacja, muzykoterapia. Przygotowanie dzieci do udziału w imprezach artystycznych, okolicznościowych, przedszkolnych i środowiskowych.. Prowadzenie pracy indywidualnej i zespołowej. Tworzenie sytuacji doskonalących pamięć, zdolność kojarzenia, umiejętność skupiania uwagi na osobach i rzeczach. Zajęcia czytelnicze w ramach akcji „Cała Polska czyta dzieciom”. Prowadzenie zajęć alternatywnej nauki czytania. Nauczanie metodą „Montessori”, Weroniki Sherborne, Freineta. Indywidualne kończenie prac plastyczno – konstrukcyjnych. | |
15 00 lub 15 30– 16 00 |
Rozchodzenie się dzieci. Krótkie kontakty indywidualne z rodzicami - dyżur
Tworzenie warunków sprzyjających spontanicznej aktywności dzieci i wymianie informacji. |
RAMOWY ROZKŁAD DNIA DLA DZIECI 5-6- LETNICH
6 00 – 7. 00 |
Schodzenie się dzieci. Krótkie kontakty indywidualne z rodzicami - dyżur |
|
Indywidualne wspomaganie i korygowanie deficytów rozwojowych dziecka, praca z dzieckiem uzdolnionym. Zabawy badawcze. Czynności pielęgnacyjne w kąciku przyrodniczym. Gry i zabawy tematyczne wspomagające rozwój emocjonalny i społeczny dziecka. Zajęcia rozwijające uzdolnienia dzieci: plastyczne, muzyczne i teatralne |
8.00 – 8 30
zabawy dowolne |
Zabawy odpowiadające zainteresowaniom dzieci: manipulacyjne, konstrukcyjne, tematyczne, dydaktyczne, inne. Zabawy dzieci z przestrzeganiem zasad równego prawa do korzystania ze wspólnych zabawek. |
8 30 - 9 00
Czynności, samoobsługowe, opiekuńcze, wychowawcze | |
Kształtowanie nawyków higienicznych i zachowań prozdrowotnych. Przekazywanie wiedzy o zdrowym stylu życia. Umożliwianie udziału w zabawach ruchowych i gimnastyce porannej.
Pierwsze śniadanie. Kształtowanie nawyków higienicznych i zachowań prozdrowotnych.- praca w łazience- mycie zębów | |
Zajęcia dydaktyczne |
Stwarzanie sytuacji sprzyjających aktywizowaniu mowy, myślenia i doskonaleniu sprawności umysłowych. Rozwijanie obrazu dziecka (indywidualizacja). Stwarzanie warunków do podejmowania przez dzieci zabaw badawczych i konstrukcyjno – technicznych. Rozwijanie twórczej aktywności i wrażliwości dzieci poprzez kontakt z muzyką, sztuką i literaturą. Rozwijanie cech motorycznych poprzez zabawy i ćwiczenia ruchowe. |
Zabawy dowolne |
Zabawy odpowiadające zainteresowaniom dzieci: manipulacyjne, konstrukcyjne, tematyczne, dydaktyczne, inne. Zabawy dzieci z przestrzeganiem zasad równego prawa do korzystania ze wspólnych zabawek. Prace porządkowe po skończonych zajęciach dydaktyczno- wychowawczych.. |
Czynności samoobsługowe, opiekuńcze, wychowawcze |
Umożliwianie udziału w zabawie
ruchowej. Kształtowanie nawyków
higienicznych i zachowań prozdrowotnych
- praca w łazience- mycie zębów Drugie śniadanie. Praca w łazience.
Praca w szatni |
|
11 30 - 13 00
Powietrze |
Zapoznanie, utrwalenie i przestrzeganie zasad bezpieczeństwa w budynku, ogrodzie i poza terenem przedszkola. Inspirowanie aktywnej postawy dziecka wobec środowiska w bezpośrednich kontaktach z przyrodą.. Wykorzystywanie okazji do poznawania rzeczywistości przyrodniczej poprzez obserwowanie i odkrywanie. |
|
Czynności samoobsługowe w szatni i .toalecie. Umożliwianie udziału w zabawie ruchowej. Kształtowanie nawyków higienicznych i zachowań prozdrowotnych Usprawnienie techniki samodzielnego spożywania posiłków, posługiwania się sztućcami, przezwyciężanie uprzedzeń i przyzwyczajeń do zdrowego żywienia. Wdrażanie do zachowań akceptowanych społecznie, wprowadzanie w kulturę bycia – Obiad. Bajkoterapia, wizualizacja, relaksacja, muzykoterapia. Przygotowanie dzieci do udziału w imprezach artystycznych, okolicznościowych, przedszkolnych i środowiskowych.. Prowadzenie pracy indywidualnej i zespołowej. Tworzenie sytuacji doskonalących pamięć, zdolność kojarzenia, umiejętność skupiania uwagi na osobach i rzeczach. Zajęcia czytelnicze w ramach akcji „Cała Polska czyta dzieciom”. Prowadzenie zajęć alternatywnej nauki czytania. Nauczanie metodą „Montessori”, Weroniki Sherborne, Freineta. Indywidualne kończenie prac plastyczno – konstrukcyjnych. |
15 00 lub 15.30 – 16.00 |
Rozchodzenie się dzieci.- dyżur
Tworzenie warunków sprzyjających spontanicznej aktywności dzieci i wymianie informacji | |