Działając na podstawie art. 11 ust.2 i art. 13 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 roku – o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (t.j. Dz.U.2018r., poz. 450 ze zm.) I. Rodzaj i formy realizacji zadania. 1. Rodzaj zadania: „Prowadzenie noclegowni zapewniającej 34 miejsca dla osób bezdomnych, na terenie Gminy Nowa Sól – Miasto w okresie od 01.01.2019r. do 31.12.2019r. w lokalu wskazanym przez Gminę” Przedmiotem konkursu jest zapewnienie osobom bezdomnym z terenu Gminy Nowa Sól - Miasto schronienia. Zgodnie z art.48 i art.48a ust.1 ustawy z dnia 12 marca 2004r. o pomocy społecznej (t.j. Dz.U. 2018r., poz.1508 ze zm.) „Osoba lub rodzina ma prawo do schronienia, posiłku i niezbędnego ubrania, jeżeli jest tego pozbawiona. Udzielenie schronienia następuje przez przyznanie tymczasowego miejsca w noclegowni, schronisku dla osób bezdomnych albo schronisku dla osób bezdomnych z usługami opiekuńczymi”. Rozpoznanie zasadności udzielenia osobie schronienia należy do Zleceniobiorcy. Zakres przedmiotowy zadania określa załącznik nr 1 do ogłoszenia. II. Wysokość środków publicznych przeznaczonych na realizację zadania w roku 2019.
III. Zasady przyznawania dotacji / zlecenia wykonania zadania. 1. W konkursie mogą brać udział podmioty określone w art.3 ust.2 i 3 w związku z art.11 ust.3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 roku o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (t.j. Dz.U.2018, poz.450 ze zm.).
2. Podmioty uprawnione do udziału w postępowaniu konkursowym składają pisemne oferty realizacji zadania wg wzoru określonego w Rozporządzeniu Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 17 sierpnia 2016 roku w sprawie wzorów ofert i ramowych wzorów umów dotyczących realizacji zadań publicznych oraz wzorów sprawozdań z wykonania tych zadań (Dz.U.2016r., poz.1300).
3. Oferty muszą być podpisane i opieczętowane przez oferenta.
4. Do oferty należy dołączyć:
5. W przypadku składania kserokopii wymaganych dokumentów,dokument powinien być potwierdzony za zgodność z oryginałem przez co najmniej jedną osobę reprezentującą podmiot zgodnie z wpisem w KRS lub innym dokumentem potwierdzającym status prawny oferenta i umocowanie osób go reprezentujących lub przez organ wydający dokument.
6. W przypadku złożenia przez oferenta więcej niż jednej oferty dopuszcza się załączenie jednego kompletu dokumentów (załączników).
7. Zlecenie zadania i udzielanie dotacji następuje z odpowiednim zastosowaniem przepisów art.16 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 roku o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (t.j. Dz.U.2018r., poz.450 ze zm.). Wyklucza się możliwość realizacji zadania w trybie art.16a w/w ustawy – regranting.
8. Wysokość dotacji może być niższa niż wnioskowana w ofercie. W takim przypadku oferentowi przysługuje prawo negocjowania zmniejszenia zakresu rzeczowego zadania lub rezygnacji z jego realizacji.
9. Prezydent Miasta Nowa Sól może odmówić podmiotowi wyłonionemu w konkursie przyznania dotacji i podpisania umowy w przypadku, gdy okaże się, iż rzeczywisty zakres realizowanego zadania znacząco odbiega od opisanego w ofercie, podmiot lub jego reprezentanci utracą zdolność do czynności prawnych, zostaną ujawnione nieznane wcześniej okoliczności podważające wiarygodność merytoryczną lub finansową oferenta.
10. W przypadku wyboru oferty, realizacja zadania nastąpi w trybie powierzenia wykonania zadania.
11. Szczegółowe i ostateczne warunki realizacji, finansowania i rozliczania zadania reguluje umowa zawarta między oferentem, a Gminą Nowa Sól - Miasto.
1. Zadanie winno być zrealizowane w 2019 roku z zastrzeżeniem, że szczegółowe terminy realizacji zadania określony zostanie w umowie.
2. Zadanie winno być zrealizowane z największą starannością zgodnie z zawartą umową oraz obowiązującymi standardami i przepisami w zakresie opisanym w ofercie.
3. Zadanie winno być wykonane dla jak największej liczby mieszkańców Nowej Soli. Pomoc w formie noclegu może być udzielona również świadczeniobiorcy, którego ostatnim miejscem zameldowania na pobyt stały jest inna gmina, w przypadkach dysponowania wolnymi miejscami w noclegowni.
V. Termin składania ofert. 1. Oferty należy składać w punkcie informacyjnym Urzędu Miejskiego Nowa Sól (parter), ul. M. J. Piłsudskiego 12, 67-100 Nowa Sól w terminie 21 dni od dnia ukazania się niniejszego ogłoszenia (decyduje data wpływu do urzędu) tj. do dnia 10.12.2018r.
2. Druk oferty realizacji zadania publicznego można pobrać ze strony BIP Urzędu Miejskiego Nowa Sól – zakładka Ogłoszenia – Druki do pobrania (www.bip.nowasol.mserwer.pl)
3. Oferty złożone na innych drukach, niekompletne lub złożone po terminie zostaną odrzucone z przyczyn formalnych.
4. Dopuszcza się możliwość uzupełniania złożonych w terminie ofert i dokonywania w nich poprawek do dnia, w którym odbędzie się posiedzenie komisji konkursowej. Po tym terminie oferty złożone na innych drukach lub niekompletne zostaną odrzucone z przyczyn formalnych.
1. Oferty rozpatrzone będą w terminie 30 dni od daty zakończenia ich naboru.
2. Komisja konkursowa powołana zarządzeniem Prezydenta Miasta Nowa Sól opiniuje złożone oferty – do jej zadań należy: - ocena ofert pod względem formalnym i merytorycznym z uwzględnieniem kryteriów określonych w treści niniejszego ogłoszenia, - przygotowanie wykazu ofert rekomendowanych do dofinansowania przez Prezydenta Miasta Nowa Sól, - przygotowanie propozycji podziału środków pomiędzy oferentami i przekazanie ich Prezydentowi Miasta Nowa Sól. 3. Ocena Komisji wraz z propozycją wysokości dotacji jest przekazywana Prezydentowi Miasta Nowa Sól, który podejmuje ostateczną decyzję w tej sprawie.
4. Przy rozpatrywaniu ofert Prezydent Miasta – Nowa Sól:
VII. Informacja o zrealizowanych w roku 2018r. i w roku poprzednim zadaniach publicznych tego samego rodzaju i związanych z nimi kosztami z uwzględnieniem wysokości dotacji przekazanych organizacjom pozarządowym. W roku 2017 i 2018 na realizację zadania w ramach zlecania zadań w otwartych konkursach ofert przeznaczono kwotę 295 000 zł.
VIII. Postanowienia końcowe. 1. Wyłoniony w drodze konkursu ofert podmiot będzie zobowiązany pod rygorem rozwiązania umowy do zamieszczania we wszystkich drukach i materiałach reklamowych, związanych z realizacją zadania (plakatach, regulaminach, komunikatach), a także w ogłoszeniach prasowych, reklamach itp. informacji o tym, że zadanie jest dotowane przez Gminę Nowa Sól - Miasto.
2. Zleceniobiorca zobowiązany będzie do:
3. Wyniki konkursu ogłoszone zostaną:
Prezydent Miasta Nowa Sól / - / Załącznik nr 1 Zakres przedmiotowy realizowanego zadania.
Zleceniobiorca w ramach zadania zobowiązany jest do: 1. Prowadzenia noclegowni zapewniającej 34 miejsca dla osób bezdomnych w okresie od 01.01.2019r. do 31.12.2019r., dla których rozpoznanie zasadności udzielenia schronienia należy do Zleceniobiorcy (miejscem wyznaczonym do prowadzenia noclegowni jest budynek będący własnością Gminy Nowa Sól – Miasto wraz z wyposażeniem, mieszczący się w Nowej Soli przy ul. Topolowej 4, przekazany Zleceniobiorcy na podstawie użyczenia). 2. Zapewnienia osobom bezdomnym schronienia przez 7 dni w tygodniu w godzinach (normy minimalne): - od 01.10.2018r. do 31.03.2018r. - od godziny 18.00 do 08.00 - od 01.04.2018r. do 30.09.2018r. - od godziny 19.00 do 07.00 - w Święta Wielkanocne, Bożego Narodzenia i Nowy Rok schronienia w noclegowni udziela się przez cała dobę. Decyzję o otwarciu noclegowni w innych godzinach niż wyżej wymienione, podejmuje Prezydent Miasta Nowa Sól w zależności od panujących warunków atmosferycznych. 3. Zapewnienie określonych w załączniku nr 1 do rozporządzenia Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 27.04.2018r. w sprawie minimalnych standardów noclegowi, schronisk dla osób bezdomnych, schronisk dla osób bezdomnych z usługami opiekuńczymi i ogrzewalni (Dz.U.2018r., poz.896) minimalnych standardów podstawowych usług świadczonych w noclegowniach oraz minimalnych standardów obiektów, w których mieszczą się noclegownie – zgodnie z załącznikiem nr 3 oraz kwalifikacji osób świadczących usługi w noclegowniach zgodnie z art. 48a ust.3a ustawy z dnia 12 marca 2004r. o pomocy społecznej (t.j. Dz.U. 2018r., poz.1508 ze zm.). 4. Umożliwienia osobom przebywającym w noclegowni dokonania zabiegów higienicznych – dostęp do wc i łazienki (z bieżącą ciepłą i zimną wodą), zaopatrzenie w podstawowe środki czystości (w szczególności w ręcznik, mydło, szampon, proszek do prania, papier toaletowy). 5. Przestrzegania zakazu spożywania przez osoby przebywające w noclegowni alkoholu oraz przebywania na terenie placówki osób pod wpływem alkoholu i innych środków psychoaktywnych; w szczególnie uzasadnionych sytuacjach dopuszcza się przebywanie w noclegowni osób pod wpływem alkoholu lub substancji psychoaktywnych – zgodnie z art.48a ust.7 ustawy z dnia 12 marca 2004r. o pomocy społecznej (t.j. Dz.U. 2018r., poz.1508 ze zm.); w noclegowni mogą przebywać osoby zdolne do samoobsługi, których stan zdrowia nie zagraża zdrowiu i życiu innych osób przebywających w placówce - art.48a ust.5 ustawy z dnia 12 marca 2004r. o pomocy społecznej (t.j. Dz.U. 2018r., poz.1508 ze zm.) 6. Aktywizowania mieszkańców noclegowni do wykonywania na terenie placówki codziennych prac porządkowych i gospodarczych. 7. Niezwłocznego informowania MOPS w Nowej Soli, w formie pisemnej (za potwierdzeniem złożenia) o każdej sytuacji, która mogłaby mieć wpływ na przyznanie świadczenia. 8. Opracowania zasad działania noclegowni w formie regulaminu noclegowni i przedstawienia go Prezydentowi Miasta Nowa Sól do wglądu. 9. Składania co miesiąc do MOPS wykazu imiennego osób faktycznie korzystających z pomocy w formie przyznania miejsca w noclegowni w poszczególnych miesiącach, wg tabeli nr 1 - załącznik nr 4
Załącznik nr 2
O Ś W I A D C Z E N I E
Zleceniobiorca oświadcza, że jest jedynym posiadaczem wskazanego poniżej rachunku bankowego i zobowiązuje się do utrzymania wskazanego rachunku nie krócej niż do chwili dokonania ostatecznych rozliczeń ze Zleceniodawcą, wynikających z podpisanej umowy.
numer rachunku bankowego: _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _
nazwa banku: ………………………….........................................................................................
…................................................................... (data i podpis osób upoważnionych do reprezentacji oferenta)
Załącznik nr 3 MINIMALNY STANDARD PODSTAWOWYCH USŁUG ŚWIADCZONYCH W NOCLEGOWNIACH ORAZ MINIMALNY STANDARD OBIEKTÓW, W KTÓRYCH MIESZCZĄ SIĘ NOCLEGOWNIE
Załącznik nr 4 Pieczęć zleceniobiorcy tabela nr 1
REJESTR OSÓB KORZYSTAJĄCYCH Z NOCLEGOWNI W M-CU …...................................201....... roku
Sporządził …............................. Zatwierdził …........................................
Data przekazania rejestru do MOPS …............................ Data i podpis osoby odbierającej
Oznaczenia: V – pełen nocleg X – usunięcie z noclegowni z powodu złamania regulaminu Z – pobyt w noclegowni wskutek interwencji Policji lub innych Służb Porządkowych H – osoby korzystające tylko z urządzeń sanitarnych (mycie i inne czynności higieniczne) | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||