ORGANIZACJA PRACY W ROKU SZKOLNYM 2019/2020
Przedszkole jest ogólnodostępne i funkcjonuje od poniedziałku do piątku w godzinach: 6.00. - 16.00.
Podstawa Programowa jest realizowana w godzinach 8.00. - 13.00.
W przedszkolu funkcjonuje pięć grup wiekowych w zakresie od trzeciego do szóstego roku życia:
-GRUPA I - MISIE - Róża Radzięta, Małgorzata Wojtaszak
-GRUPA II - KANGURKI - Małgorzata Dobroch, Katarzyna Hłubowska
-GRUPA III - PUCHATKI - Anna Angielska, Anna Jańczak
-GRUPA IV - BIEDRONKI - Anna Krajewska, Iwona Macias
-GRUPA V - SŁONECZKA - Laura Szczepańska, Anna Angielska, Anna Jańczak
RAMOWY ROZKŁAD DNIA:
DZIECI STARSZE
6.00.- 8.00.
|
Przychodzenie dzieci do przedszkola. Zabawy dowolne w kącikach zainteresowań, służące podejmowaniu różnorodnych form działania oraz realizacji pomysłów dzieci w tym czytaniem, liczeniem i pisaniem. Rozmowy kierowane na tematy zgodne z zainteresowaniami dzieci. Konsultacje indywidualne z rodzicami. Praca indywidualna o charakterze obserwacyjnym, wyrównawczo-stymulującym oraz z dzieckiem zdolnym. Zabawy integrujące grupę. Ćwiczenia ortofoniczne, oddechowe, słuchowe, gramatyczne. Czynności porządkowe.
|
8.00.- 8.10.
|
Ćwiczenia poranne o wielostronnym ruchu.
|
8.10.- 8.30.
|
Przygotowanie do śniadania. Czynności samoobsługowe. Zabiegi higieniczne.
I śniadanie. Zwracanie uwagi nakulturalne spożywanie posiłku, utrzymanie prawidłowej postawy ciała. Nakrywanie do stołu i sprzątanie po posiłku- dyżury.
|
8.30.- 9.00.
|
Mycie zębów. Oglądanie książeczek, czasopism, encyklopedii. Utrwalanie tekstów wierszy, piosenek i tańców.
|
9.00.- 9.30.
|
Zajęcie edukacyjne w sali kierowane i niekierowane prowadzone wg planów miesięcznych oraz wybranego programu nauczania. Rozwijanie i doskonalenie umiejętności i sprawności oraz samorealizacji w różnych formach aktywności (poznawcza, słowna, plastyczna, muzyczno- rytmiczna, ruchowa, konstrukcyjna, przyrodnicza, badawcza). Zajęcie w języku obcym nowożytnym przygotowujące dzieci do posługiwania się tym językiem. Wycieczki, spacery.
|
9.30.- 10.30.
|
Zabawy swobodne w sali przy niewielkim udziale nauczyciela. Zabawy w teatr, instrumentami, prowadzenie doświadczeń, zabawy konstrukcyjne, artystyczne eksperymentowanie lub zabawy w ogrodzie przedszkolnym.
|
10.30.-11.00.
|
Praca w zespołach lub indywidualna z dziećmi o specjalnych potrzebach edukacyjnych (korekcyjno- kompensacyjna oraz wspierająca dziecko zdolne).
|
11.00.- 11.30.
|
Zabawa ruchowa. Utrwalanie nawyku prawidłowego korzystania z urządzeń sanitarnych. II Śniadanie.
|
11.30.- 12.00.
|
Odpoczynek przy muzyce relaksacyjnej i słuchanych bajkach. Zabawy dydaktyczne o charakterze poszerzającym realizowany temat. Rozmowy w oparciu o oglądane ilustracje, historyjki obrazkowe, ciekawostki przyrodnicze. Prace nauczycielki o charakterze obserwacyjnym.
|
12.00.- 13.00.
|
Zabawy na powietrzu, spacery po najbliższej okolicy. Przestrzeganie zasad i norm panujących w grupie oraz zasad ruchu drogowego. W zależności od pogody zabawy w sali, oparte na spontanicznej aktywności dzieci oraz kierowane przez nauczyciela.
|
13.00.- 14.00.
|
Zabawy według zainteresowań dzieci. Korzystanie z gier i układanek stolikowych. Inicjowanie sytuacji edukacyjnych sprzyjających twórczości plastycznej, muzycznej, ruchowej, werbalnej, badawczej. Udział dzieci w realizacji treści religijnych. Ćwiczenia utrwalające wiadomości z programowych zajęć edukacyjnych. Praca indywidualna.
|
14.00.- 14.30.
|
Zabawa ruchowa. Przygotowanie do obiadu, czynności samoobsługowe i higieniczne. Obiad. Rozwijanie umiejętności posługiwania się sztućcami.
|
14.30.- 15.30.
|
Zabawy zorganizowane lub dowolne z inicjatywy dzieci, ćwiczenia indywidualne dostosowane do możliwości dzieci, zabawy i gry edukacyjne. Prace porządkowe w sali. Kontakty indywidualne z rodzicami, rozchodzenie się dzieci.
|
DZIECI MŁODSZE
6.00. - 8.00. - Schodzenie się dzieci do przedszkola.
Zabawy dowolne służące realizacji pomysłów i zainteresowań dzieci, korzystanie z naturalnych sytuacji zabawowych.
Praca indywidualna i wyrównawcza. Prace porządkowe w sali.
8.00. - 8.15. - Poranne zabawy ruchowe, zabiegi higieniczne, przygotowanie do śniadania.
8.15. - 8.30. - I śniadanie.
8.30. - 9.00. - Zajęcia dydaktyczne z całą grupą będące realizacją wybranych treści z programu wychowania przedszkolnego.
Utrwalanie poznanych wierszy i piosenek.
Zabawy słuchowe i logopedyczne. Praca indywidualna i w małych zespołach.
9.00. - 10.00. - Zabawy swobodne, tematyczne, konstrukcyjne przy stolikach, na dywanie i w kącikach zainteresowań.
10.00. - 11.00. - Spacery, zabawy na świeżym powietrzu, obserwacje przyrodnicze.
11.00. - 11.15. - Zabawa ruchowa. Zabiegi higieniczne.
11.15. - 11.30. - II śniadanie.
11.30. - 13.30. - Czynności opiekuńcze, słuchanie muzyki relaksacyjnej i bajek.
13.30. - 13.55. - Czynności samoobsługowe, utrwalanie poznanych wierszy i piosenek.
13.55. - 14.10. - Zabawa ruchowa, zabiegi higieniczne, przygotowanie do obiadu.
14.10. - 14.30. - Obiad.
14.30. - 16.00. - Słuchanie bajek i opowiadań, stwarzanie warunków do zabaw odpowiadających zainteresowaniom dzieci.
Prace porządkowe i rozchodzenie się dzieci. |