Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. X
Urząd Miejski w Nowej Soli (strona archiwalna)
Bip - Strona główna

Urząd Miejski

Jak załatwić sprawę - karty usług

Rada Miejska

Młodzieżowa Rada Miejska

Ogłoszenia

Jednostki organizacyjne gminy

Druki do pobrania »

Prawo lokalne

Finanse gminy

Strategie, programy, plany

Urząd Stanu Cywilnego

Mapa aktywności organizacji pozarządowych »

Rejestr działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości »

Wykaz spółek »

Wybory Prezydenta RP 2020

Wybory do Sejmu RP i Senatu RP 2019

Zgromadzenia publiczne »

Kanały technologiczne »

Wybory uzupełniające

Wybory Samorządowe 2018

Wybory do Parlamentu Europejskiego 2019

Promocja miasta/logotypy

Wybory przedterminowe na Prezydenta Miasta Nowa Sól

Powszechny Spis Rolny 2020

Narodowy Spis Powszechny

walidacja css walidacja html
Strona główna » Pubilczne Przedszkole Nr 11 » STRUKTURA ORGANIZACYJNA

Pubilczne Przedszkole Nr 11: STRUKTURA ORGANIZACYJNA

ORGANIZACJA PRACY W ROKU SZKOLNYM 2019/2020

Przedszkole jest ogólnodostępne i funkcjonuje od poniedziałku do piątku w godzinach: 6.00. - 16.00.

Podstawa Programowa jest realizowana w godzinach 8.00. - 13.00.

W przedszkolu funkcjonuje pięć grup wiekowych w zakresie od trzeciego do szóstego roku życia:

-GRUPA I - MISIE - Róża Radzięta, Małgorzata Wojtaszak

-GRUPA II - KANGURKI - Małgorzata Dobroch, Katarzyna Hłubowska

-GRUPA III - PUCHATKI - Anna Angielska, Anna Jańczak

-GRUPA IV - BIEDRONKI - Anna Krajewska, Iwona Macias

-GRUPA V - SŁONECZKA - Laura Szczepańska, Anna Angielska, Anna Jańczak

 

RAMOWY ROZKŁAD DNIA:

DZIECI STARSZE 

 

6.00.- 8.00.

Przychodzenie dzieci do przedszkola. Zabawy dowolne w kącikach zainteresowań, służące podejmowaniu różnorodnych form działania oraz realizacji pomysłów dzieci w tym czytaniem, liczeniem i pisaniem. Rozmowy kierowane na tematy zgodne z zainteresowaniami dzieci. Konsultacje indywidualne z rodzicami. Praca indywidualna o charakterze obserwacyjnym, wyrównawczo-stymulującym oraz z dzieckiem zdolnym. Zabawy integrujące grupę. Ćwiczenia ortofoniczne, oddechowe, słuchowe, gramatyczne. Czynności porządkowe.

8.00.- 8.10.

Ćwiczenia poranne o wielostronnym ruchu.

8.10.- 8.30.

Przygotowanie do śniadania. Czynności samoobsługowe. Zabiegi higieniczne.

I śniadanie. Zwracanie uwagi nakulturalne spożywanie posiłku, utrzymanie prawidłowej postawy ciała. Nakrywanie do stołu i sprzątanie po posiłku- dyżury.

8.30.- 9.00.

Mycie zębów. Oglądanie książeczek, czasopism, encyklopedii. Utrwalanie tekstów wierszy, piosenek i tańców.

9.00.- 9.30.

Zajęcie edukacyjne w sali kierowane i niekierowane prowadzone wg planów miesięcznych oraz wybranego programu nauczania. Rozwijanie i doskonalenie umiejętności i sprawności oraz samorealizacji   w różnych formach aktywności  (poznawcza, słowna, plastyczna, muzyczno- rytmiczna, ruchowa, konstrukcyjna, przyrodnicza, badawcza). Zajęcie w języku obcym nowożytnym przygotowujące dzieci do posługiwania się tym językiem. Wycieczki, spacery.

9.30.- 10.30.

Zabawy swobodne w sali przy niewielkim udziale nauczyciela. Zabawy w teatr, instrumentami, prowadzenie doświadczeń, zabawy konstrukcyjne, artystyczne eksperymentowanie lub zabawy w ogrodzie przedszkolnym.

10.30.-11.00.

Praca w zespołach lub indywidualna z dziećmi o specjalnych potrzebach edukacyjnych (korekcyjno- kompensacyjna oraz wspierająca dziecko zdolne).

11.00.- 11.30.

Zabawa ruchowa. Utrwalanie nawyku prawidłowego korzystania z urządzeń sanitarnych. II Śniadanie.

11.30.- 12.00.

Odpoczynek przy muzyce relaksacyjnej i słuchanych bajkach. Zabawy dydaktyczne o charakterze poszerzającym realizowany temat. Rozmowy w oparciu o oglądane ilustracje, historyjki obrazkowe, ciekawostki przyrodnicze. Prace nauczycielki o charakterze obserwacyjnym.

12.00.- 13.00.

Zabawy na powietrzu, spacery po najbliższej okolicy. Przestrzeganie zasad i norm panujących w grupie oraz zasad ruchu drogowego. W zależności od pogody zabawy w sali, oparte na spontanicznej aktywności dzieci oraz kierowane przez nauczyciela.

13.00.- 14.00.

Zabawy według zainteresowań dzieci. Korzystanie z gier i układanek stolikowych. Inicjowanie sytuacji edukacyjnych sprzyjających twórczości plastycznej, muzycznej, ruchowej, werbalnej, badawczej. Udział dzieci w realizacji treści religijnych. Ćwiczenia utrwalające wiadomości                  z programowych zajęć edukacyjnych. Praca indywidualna.

14.00.- 14.30.

Zabawa ruchowa. Przygotowanie do obiadu, czynności samoobsługowe i higieniczne. Obiad. Rozwijanie umiejętności posługiwania się sztućcami.

14.30.- 15.30.

Zabawy zorganizowane lub dowolne z inicjatywy dzieci, ćwiczenia indywidualne dostosowane do możliwości dzieci, zabawy i gry edukacyjne. Prace porządkowe w sali. Kontakty indywidualne z rodzicami, rozchodzenie się dzieci.

 

 DZIECI MŁODSZE

6.00. - 8.00. - Schodzenie się dzieci do przedszkola.

                     Zabawy dowolne służące realizacji pomysłów i zainteresowań dzieci, korzystanie z naturalnych sytuacji zabawowych.

                    Praca indywidualna i wyrównawcza. Prace porządkowe w sali.

8.00. - 8.15. - Poranne zabawy ruchowe, zabiegi higieniczne, przygotowanie do śniadania.

8.15. - 8.30. - I śniadanie.

8.30. - 9.00. - Zajęcia dydaktyczne z całą grupą będące realizacją wybranych treści z programu wychowania przedszkolnego. 

                     Utrwalanie poznanych wierszy i piosenek. 

                     Zabawy słuchowe i logopedyczne. Praca indywidualna i w małych zespołach.

9.00. - 10.00. - Zabawy swobodne, tematyczne, konstrukcyjne przy stolikach, na dywanie i w kącikach zainteresowań.

10.00. - 11.00. - Spacery, zabawy na świeżym powietrzu, obserwacje przyrodnicze.

11.00. - 11.15. - Zabawa ruchowa. Zabiegi higieniczne.

11.15. - 11.30. - II śniadanie.

11.30. - 13.30. - Czynności opiekuńcze, słuchanie muzyki relaksacyjnej i bajek.

13.30. - 13.55. - Czynności samoobsługowe, utrwalanie poznanych wierszy i piosenek.

13.55. - 14.10. - Zabawa ruchowa, zabiegi higieniczne, przygotowanie do obiadu.

14.10. - 14.30. - Obiad.

14.30. - 16.00. - Słuchanie bajek i opowiadań, stwarzanie warunków do zabaw odpowiadających zainteresowaniom dzieci. 

                         Prace porządkowe i rozchodzenie się dzieci.

 
   

E-Urząd
Rejestr informacji o Środowisku